Alla inlägg den 30 januari 2007

Av Malin - 30 januari 2007 17:01

Det är kanske något som fler än jag har upplevt. Men det känns som att tröttheten ökar när man läser något med krav på inlärning och koncentration. Jag är nämligen en vad man kallar bokmal/bokslukare. Jag läser snabbt, mycket och rätt varierad litteratur. När det är något som fängslar mig kan jag läsa i flera timmar i sträck.Om jag däremot öppnar en bok innehållandes kurslitteratur dröjer det inte många sidor innan jag börjar känna mig enormt sömning. Nu är ändå den bok jag läser nu över förväntan och riktigt intressant emellanåt. Lättläst engelska, med intressnta fallbeskrivningar och olika slags metoder inom psykologisk forskning. Det hindrade mig dock inte från att få en haltimmes halvt ofrivillig powernap på soffan.

Av Malin - 30 januari 2007 10:15

Ibland är jag lite småtrött på mitt jobb. Egentligen är det rätt flexibelt men det är jobbigt att det ibland ska vara så svårt att kunna få ledigt pga skola eller dylikt. Dessutom skulle det vara så enormt kul att få pyssla med ekonomi eller nåt sådant som jag faktiskt håller på att plugga. Skulle inte direkt vara fel med lite relevant erfarenhet. Pratade med en skolkompis som hade vad jag tyckte lät som ett perfekt extrajobb. Hon jobbade med administration och sådant men hade deadlines att hålla - när jobbet blev gjort brydde de sig mindre om. Det är vad jag kallar flexibelt!

Ovido - Quiz & Flashcards