Alla inlägg under september 2006

Av Malin - 29 september 2006 21:29

Jag gissar att jag inte kommer bli nöjd med den som får åka idag... Men många favvosar får stanna så det blir nog bra ändå!Sara: Tyvärr svagt och nådde inte riktigt fram, men jag gillar henne så jag ser helst att hon inte åker hem!Erik: Varför ska han välja en sådan seg låt? Men visst han sjunger helt ok - fast vill se mer än så! Jessica: Henne blev jag faktiskt glatt överraskad av! Men har faktiskt gillat henne sedan hennes första audition så det är kul!Johan: Inser faktiskt inte var juryn ser det fantastiska. Låter inte så bra hela tiden i mina öron. Danny: Kanske inte bästa sånginsatsen men gillar den här låten och man blev glad av framträdandet.Cissi: Vilken känsla! Dock inte det mest tekniskt skickliga framträdandet från henne hittills men det är just känslan i det hela som hjälper upp totalintrycket enormt ändå!Markus: Wow, här är det också en hel del känsla och inlevelse och han sjunger dessutom imponerande bra!Felicia: Har aldrig hört låten och tror som juryn att det kan vara en nackdel att välja en sådan låt. Hon gör det dock bra och ser alltid härligt glad ut!Snäckan: Mycket impad av basdjupet han får till i sin röst! Cool kille!Linda: Hon är riktigt duktig och jag hoppas att hon går riktigt långt också!Nathalie: Väldigt duktig sångerska och ikväll var hon även riktigt snyggt stylad! Synd bara att jag inte gillar låten - svårt att göra en rättvis bedömning då! Uj, jaja, det här kan ju vara kul at se tillbaka på när vinnaren väl är korad. Kan ju vara möjligt att man har ändrat åsikt totalt då! Tycker i vilket fall som helst att det är kul med så mycket rockinspirerade deltagare i år!

Av Malin - 29 september 2006 21:14

Nåja, muffinssmet i alla fall. Bakar chokladmuffins eller rättare sagt kladdkakemuffins vilket är grymt gott! Efter att ha smaskat i mig smetresterna i skålen så är jag dock proppmätt utan att ha smakat ett enda muffins! Då de ändå är godast att äta kalla gör det i och för sig inte något!Blir vatten resten av kvällen istället. Just nu framför idol-final nummer ett. Största dilemmat just nu är vilka som jag gillar och då är det nästan lättare att välja vilka som inte är favoriterna - finns så många! Får nog återkomma senare om det när jag har sett alla!

Av Malin - 28 september 2006 21:45

Det är vad jag har ätit idag! Det är faktiskt helt otroligt men på grund av värmen så började smultronställena ute vid stallet att blomma igen för några veckor sedan. Det är inte lika extrema mängder som tidigare i somras men ändå stora och fina bär som smakar helt ljuvligt. En sista smak av sommaren såhär när det allt snabbare går mot en lång och kall vinter!

Av Malin - 27 september 2006 22:59

Nåja, jag var inte speciellt döende men det är väldigt skönt att ha terminens första tenta avklarad. Nu är det bara en spänd väntan i ett antal veckor innan man får reda på om man klarade det. Mattedelen i det hela kändes helt ok faktiskt. Dock var faktan, precis som jag trodde, svårare än väntat! Men var på den delen kryssfrågor. Problemet är att när jag är osäker tror jag alltid att det ligger någon kuggfråga bakom. Svarar därför inte det troligaste alternativet i alla lägen - mycket dumt!Hade ju varit trevligt om han lade ut den rätta raden på nätet imorgon men det är ju tyvärr inte speciellt troligt. Lärare verkar gilla att hålla elevernas spänning på topp så länge som möjligt!Har förövrigt varit ytterst produktiv nu på kvällen och knappat in 80 tävlingsanmälningar i datorn. Väldigt skönt att ha den biten avklarad också! Nu väntar sängen! ZZZzzzz...ZZZzzz....ZZZzzzzz.....zzzz...zz...

Av Malin - 27 september 2006 08:16

Trots att jag ska skriva tenta ikväll så känner jag mig inte ett dugg nervös så jag har kommit fram till att det bara måste vara ett dåligt tecken. Är osäker på om jag kan det jag ska. Kanske går det jättebra, under förutsättning att jag förstått vad det går ut på. Men det kan också gå åt skogen eftersom jag inte har så stor koll på de mer teoretiska grejerna. Speciellt inte definitioner av olika termer. Trots detta är jag alltså inte ett dugg nervös, vilket betyder att jag inte kommer att plugga speciellt motiverat idag. Stress är ju som alla vet den allra bästa motivationen! Nåja, rullar i alla fall in mot skolan nu så kanske jag får något gjort.

Av Malin - 26 september 2006 11:31

Har ägnat förmiddagen åt att (försöka) plugga. Inledd emorgonen med att försöka ta mig igenom en text eller två om benchmarking och lite annat teoretisk men jag somnade hela tiden så det tog lite tid om man säger så.Sedan gav jag mig på standardkostnaderna igen, och då lyckades jag i alla fall hålla mig vaken. Jag funderar över om det är ett tecken på att jag tycker att det är någorlunda mer intressant. Fick lite mer koll på hur man skulle tänka där idag! Under förutsättning att jag inte har fått allt om bakfoten - jag har som tidigare nämnts inga rätta svar att utgå efter. Nåja, faktum är att det BLIR mer intressant när man fattar hur man ska göra och det är ju alltid positivt eftersom jag egentligen tycker att redovisningen är rätt kul.

Av Malin - 25 september 2006 22:04

Nu har jag fastnat här igen när jag kom hem fårn jobbet när jag egentligen skulle byta om, krypa ner i sängen och bara sova tidigt. Jag har dessutom inte ens gjort något vettigt utan bara surfat runt och irriterat mig på folk på vissa forum (utan att orka svara dem). Det var samma sak i förmiddags när jag skulle plugga, blev långa stunder framför skärmen istället! Sammanfattningsvis:Ju mer man har att göra annorstädes - desto lättare att fastna här!

Av Malin - 24 september 2006 21:57

Det här med ideellt arbete är tyvärr inte alltid så tacksamt. Jag har inget specifikt att ta på men just nu känns det arbete jag gör i ridklubben rätt kämpigt. Jag kommer i alla fall att frånsäga mig just dessa uppgifter till nästa år. Jag är alltså med och arrangerar tävlingar och det är inte klokt vad mycket konstiga telefonsamtal och mail man får. Tråkigaste just nu är att neka en hel del att vara med på grund av att det är fullt. Det innebär dessutom en hel del extra administrativt arbete som jag inte riktigt känner mig motiverad till med några dagar kvar till Tentan. (Ja - det ska vara med stort T) Däremot fick jag en liten förfrågan om att bli ungdomsansvarig till nästa år. Något som däremot lockar mer! Kan det bero på att jag fortfarande är rätt barnslig av mig?

Ovido - Quiz & Flashcards