Alla inlägg under augusti 2006

Av Malin - 31 augusti 2006 21:38

Länge sedan det var såhär stressigt kan jag ju lugnt säga. Tyckte vecka 30 var stressigt då jag jobbade 8 dagar i sträck. Nu är det 9 dagar i sträck plus att jag mån - ons även var i skolan. Imrgon blir det morgonpasset, dvs; sängen väntar! Efter det drar vi dock ner en liten kort tripp till Göteborg - jag och sambon! Hälsa på hans familj och eventuellt en del vänner. Själv ska jag passa på att sova också!

Av Malin - 30 augusti 2006 22:52

Har efter nästan en timmes surfande till slut hittat en trevlig mall för att skapa en egen kalender. Så nu ska jag kunna föra en vettig träningsdagbok för hästen. Denna kalender måste nämligen ligga i stallet eftersom en del andra också behöver få se vad jag har för mig. Inte minst min mor är nyfiken - dock ej av träningsmässiga skäl. Jag har även tidigare skrivit upp vad jag har gjort emn man måste nästan ha en slags kalender emd plats för många dagar på samma sida om man vill få en snabb översikt! Det enda man behöver ha med är ju i stort sett intensitet, tid och hur det kändes. (bra/ok/dåligt) Jag är alltså mycket tacksam till denna sida! Värd att kolla på - inte bara för er som vill ha träningsdagböcker. Det är nämligen inte huvudsyftet med dessa kalendrar!

Av Malin - 30 augusti 2006 07:49

Satt igår och åkte rätt mycket bil eftersom skolan har börjat nu. Blir alltså en tur in till stockholm då och då. Igår stat jag då och lyssnade på en av sveriges mest populära radiokanaler och det slog mig lättflirtad den svenska radiopubliken är. Vissa låtar - de som tydligen är populärast just nu - fick jag höra en tre/fyra gånger under totalt 3 timmar. Eftersom det dessutom var långa reklamavbrott med max 15 minuters mellanrum så blev det inte mycket musikvariaton.Utbudet verkade dock vara lite bredare vid halv tio på kvällen när jag körde hem från jobbet. Då vill de väl inte slösa pengar på de där dyrare låtarna kanske. Men måste trots allt bli rätt billigt för nämnda radiostation om de bara har cirka 10 låtar att variera sig med under dagtid. JO jag VET att det antagligen är en hel bunt till men det upplevs inte som fler än tio när vissa är ständigt återkommande!Känns som taktiken är att spela ett fåtal låtar i en månad eller två så att alla först hjärntvättas till att tycka de är bra. För att sedan till slut tröttna på dessa och efterfråga ny musik.

Av Malin - 28 augusti 2006 21:38

... i alla fall om man heter Malin. Jag blev tårögd i stort sett hela tiden! *När det var vackra saker som sades*När det var lyckligt *När det var sorgligtStörre delen av tiden därutöver satt jag istället och skrattade (Älgarna är bara bäst!) så i slutändan jämnade det nog ut sig. Vem som än har påstått att Disneyfilmer bara är för barn har fel!

Av Malin - 26 augusti 2006 18:22

Lagom till att man kommer hem från jobbet på lördagen och börjar se fram emot en trevlig kväll så smäller såklart min kära huvudvärk till. Tänkte dock strunta i det, käka alvedon och gå hem till min kompis ändå. Är som tur var bara filmtittande eller något sånt som gäller, eftersom jag ska upp tidigt imorrn. Det är alltså tredje gången i rad förutom helgen då vi var på Island som jag får huvudvärk lördag kväll. Måste bero på spänningarna som släpper - men det är lika jobbigt för det!

Av Malin - 25 augusti 2006 21:49

Började nu idag fundera lite över hur folk slänger ordet fattig omkring sig. Själv anser jag mig till exempel inte vara fattig även fast pengarna ibland inte räcker till det jag vill/behöver ha. Jag har råd till hyra, mat och bil och annat basic. Sedan om jag denna månad får penarna att räcka till både linser och träningskort är en annan sak. Dock finns det andra som anser att de är fattiga i slutet av månaden om de inte har råd att köpa det senaste modet eller liknande. Något jag tycker känns lite fel! Jag vet att den antagligen bara är ett uttryckssätt, emn känns ändå smått konstigt. Anledningen till att jag började fundera var ett foruminlägg där en person sa sig fyndat ett billigt klädesplagg för 500:- vilket var så skönt eftersom denne person var så fattig just nu. Ä*ven andra kom då och sa att de inte heller kunde shoppa så mycket kläder denna månad - av samma skäl.Då blev jag lite smått förvirrad då jag själv - trots att jag, som jag tidigare nämnt inte anser mig vara fattig, känner att det skulle vara höjden av lyx att kunna lägga 500:- på ett enda plagg! Samtidigt så kan jag skälv på ett skämtsamt sätt använda uttrycket "fattig student" så nog blir det lite dubbelmoral på ett sätt. Även om jag i coh försig inte tror att fattiga studenter heller har råd att shoppa massa kläder. Men om vi är fattiga - vad är de som är helt utan pengar i så fall?

Av Malin - 25 augusti 2006 11:09

Min gamla mobil fick ju som sagt ge med sig efter regnovädret för några veckor sedan. Håller fortfarande på att reda ut om försäljare eller försäkringsbolag kan vara till någon hjälp. Under tider får jag i alla fall dras med min gamla mobiltelefon. En nokia 5100 som i alla fall tål att vara ute i hög luftfuktighet. Däremot minns jag varför jag behövde byta bort den från början. Alarmklockan fungerar inte alltid som den ska - opålitligt som tusan. Eftersom jag jobbar morgonpasset imorrn måste jag därför införskaffa en väckarklocka idag. Får hoppas föräldrarna har någon liggandes som jag kan låna!

Av Malin - 24 augusti 2006 21:58

På något sätt uppskattar jag mitt jobb extra mycket när det är dags för löning. Får imorrn ut mer än på länge och då har chefen fortfarande missat att betala ut en dag. Dessutom fick jag idag veta att jag får ledigt en dag då jag och sambon är bjudna på middag - schysst! Sist men inte minst så hade jag nog inte en enda otrevlig kund idag - inte vad jag kan dra mig till minnes i alla fall - men å andra sidan är jag rätt bra på att förtränga dessa!Stod för övrigt och sysselsatte mig med att leta efter 002 idag utan resultat. Sedan när jag åker hem - tro inte att det står en parkerad utanför vårt hus! Slutsats; Sluta söka och du skall finna!

Ovido - Quiz & Flashcards