Alla inlägg under juli 2006

Av Malin - 31 juli 2006 18:30

Haft känningar hela dagen idag också och får väl knapra en alvedon eller två nu innan de kommer. Blir inte så sent ikväll i alla fall. Jobbigt bara att jag STÄNDIGT får huvudvärk när jag slappnar av och ska göra något kul! Jaja, nu ska jag göra det bästa av situationen iaf - vill inte ha en kväll till förstörd.

Av Malin - 31 juli 2006 16:12

Här springer det folk kan man väl sammanfatta det med. Är dock bara trevligt men man får ju se till att inte stöka ner alltför mycket! Denna gång blir det dock grillning ute på lövhagen så alltför mycket fixande i hemmet behövs inte. Ska dock röra ihop potatissallad igen - denna gång på stora potatisar! Har dessutom precis stoppat in en vinbärskaka i ugnen, får hoppas den blir lyckad också.Annars står dessutom grillad korv, majskolvar och vanlig sallad på menyn. Vi gör det rätt enkelt för oss och lyckades dessutom införskaffa en engångsgrill nyss.

Av Malin - 31 juli 2006 07:22

För en gångs skull så är jag redo att åka innan sambon. Jag ska till stallet och han ska till jobbet så egentligen är det han som har en tid att passa. Ska se hur varmt det blir att rida idag - trots att jag är morgonpigg känns det som att hettan kan bli rätt stark. Blir väl att lägga sig i solen/sitta inne mitt på dagen sen.

Av Malin - 30 juli 2006 22:24

...och jag sitter här och oroar mig för att jag kan ha glömt att låsa på jobbet - trots att det sitter i ryggmärgen så jag absolut inte borde ha gjort det. Känns fånigt och som om jag inte kan tillåta mig själv att slappna av.Känner mig i alla fall piggare nu än när jag åkte till jobbet. Rent hälsomässigt piggare alltså - trött är jag som bara den så sängen känns väldigt lockande nu. För övrigt borde jag verkligen fixa månadsfaktura på min mobil. Har tremånaders nu och får lika stor chock varje gång. Har pratat i cirka en halvtimme bara idag. Och det blir så nästan varje dag jag jobbar. Passar på att ringa mina samtal på väg hem från jobbet. Kompisar, mamma, sambo eller nån annan som jag behöver prata med, och lägger inte på föränn jag kommer hem - dvs 20 min/gång, huh!Just nu blir jag dessutom hackad i nacken av min kära fågel som tagit min stol till SITT revir. Fräck som bara den!

Av Malin - 30 juli 2006 13:06

Hade riktigt trevligt, fram tills dess vi skulle vidare. Hade haft lite huvudvärkskänningar hela kvällen men då vi kom ut slog det till i full kraft så jag stannade kvar hemma vilket var tur då det snabbt utvecklades till en av de ärsta migränatacker jag haft på länge. Jag klarar verkligen inte av att slappna av/vara ledig - börjar må dåligt direkt. Är åtminstone någorlunda återhämtad nu - tur då jag snart ska åka och jobba. Idag sov jag länge och sedan tog vi en sväng på stan och kollade i lite affärer och handlade mat.

Av Malin - 29 juli 2006 19:39

När man skriver lite tyder det ofta på att man har mycket att göra på annat håll. Detta gäller defenitivt för mig det senaste dygnet. Jobbade igår kväll och nu på morgonen, tog stallet på hemvägen vilket blev en extra lång tur. Under tiden så har jag med jämna mellanrum kontakt med diverse kompisar för planering. vi hade pratat lite löst om att festa eller något denna helg eftersom de flesta var lediga och sedan slutar det med att de ska komma hit! Dsv, full panik här hemma - förutom att man ska fixa iordning sig själv och få mat i magen ska vi ju dessutom ha det någorlunda städat. Men kvällen tenderar att bli kul, utförligare rapport kommer dock imorrn - hoppas jag.

Av Malin - 28 juli 2006 09:44

En av dessa var imorse då jag skjutsade sambon till jobbet eftersom det regnade. Det blev alltså ingen promenad idag heller. Blev helt enkelt för sent igår så jag vaknade när vi skulle behövt gå iväg. Jag måste verkligen få lite mer självdiciplin! Hade däremot tänkt att tömköra lite idag i stallet, jag kan ju i alla fall inbilla mig att det ger lite motion.En annan som har blivit snäll - eller kanske acklimatiserat sig är Pipen. Fösta dagarna fräste han så fort min hand kom nära. Nu har han ju som sagt ockuperat min stol och imorse fick jag tom klia honom i nacken. Just nu sitter han istället på mitt knä. Micko har istället börja prata mer igen och blir modigare och modigare så nog får jag säga att det verkar som om de trivs!

Av Malin - 27 juli 2006 22:26

Jag pluggar och planerar att göra det i cirka fem år tidll och har fast jobb vid sidan om men har hört från flera håll att dte kan vara bra att gå med i A-kassan ändå, men det är ju en djungel att sätta sig in i! Jag är medlem i JUSEK sedan tidigare och får troligtvis bättre avtal om jag ansluter via dem. Men jag har inte några medlemsuppgifter någonstans (slängt?!) så det kan bli lite krångel där om jag ska logga in på deras hemsida. Får nog kolla lite mer på det där.

Ovido - Quiz & Flashcards