Alla inlägg den 7 januari 2007

Av Malin - 7 januari 2007 18:33

Om man med snabbmat menar mat som går snabbt att tillaga! Dagens middag blev klar på tio minuter! Visserligen hade jag ett kokt ägg i kylen sen tidigare men sen stekte jag upp en laxfilé och medan jag gjorde det så rörde jag först ihop en smoothie av banan, jordgubbar (frysta), en slev glass och mjölk! Sedan hackade jag lite sallad och öppnade en burk majs = klart! Okej - vissa skulle kanske klassa smoothien som onyttig men isåfall är det väl bara att ta ett glas vatten istället, då går det ju ÄNNU snabbare!Blev väldigt GI-vänligt dessutom. Inte det som var syftet i första hand då jag ändå inte skulle palla att äta efter GI under någon längre period men att koka ris är ju något som verkligen tar tid!

Av Malin - 7 januari 2007 15:53

Varning för en pessimistisk ton i detta inlägg - läses på egen risk!Var och shoppade med sambon i förmiddags och lyckades få mig en del skojiga impulsinköp såsom örhängen, hårsnoddar och söta trosor och men desvärre även en kakburk när vi tog en sväng inne på ÖB också. Jag borde inte få köpa goda saker för jag kan inte hålla mig från att smaka, och det blir inte en då, utan flera på en gång bara för att jag är hungrig och det triggar igång det. Sen åt vi iaf en mysig lunch och så men nu har han åkt till jobbet, det blev precis bestämt att jag inte ska ut till stallet som det var tänkt från början och sitter då här utan något att göra istället.Eller jag har väl egentligen en hel drös med saker som jag borde göra, men ingenting som lockar. Städa skrivbordet, plugga, ta en promenad eller nånting annat menmen... Att se på film är mysigt men nu när jag är klar med min stickning såinnebär det att jag inte har något att pyssla med samtidigt och det är nästan ett behov från min sida. Så nu sitter jag här med dåligt samvete för att jag inte gör något vettigt. Känns i alla fall lite bättre att få skriva av sig även om bloggen nu fick agera som klagomur.

Ovido - Quiz & Flashcards