Alla inlägg under februari 2007

Av Malin - 28 februari 2007 19:07

Något som jag har stört mig på under stora delar av dagen är dessa tidningsutdelare. När man kliver av bussen så står de där ifrån alla tre tidningarna och mer eller mindre ställer sig framför en och viftar. Vissa är värre än andra måste jag ju medge. Men jag menar, OM man vill ha tidningen tror jag man kan sträcka ut handen och när jag tar någon tidning tar jag alltid från någon av dem som INTE inkräcktar på min sfär. Det värsta var en kille på eftermiddagen som hoppade fram och ställde sig framför mig med tidningen i högsta hugg, jag säger lite lagom vänligt "nej tack" eftersom metro; teknik inte är något som intresserar mig. Då ger han sig inte utan försöker ännu mer. Då fick han ett lite skarpare "nej tack" tillbaka. Jag hörde inte vad han svarade, men han lät förorättad i alla fall - konstigt nog. Hur många är artiga nog att ens tilltala dem?Nåja, detta beteende får mig verkligen att undra om de jobbar på provision eller något? Men hur mäter man det med tidningsutdelning? Det går ju knappast att se vilka som har delats ut manuellt och vilka tidingar som har hämtats ur något ställ?

Av Malin - 27 februari 2007 23:09

Hur var filmen nu då?En lättsam dansfilm som känns extra aktuell med tanke på den danshysteri som råder i sverige. Kul att se hur dansen utvecklades för de olika karaktärerna men alla kringhistorier kändes lite väl svaga. Det var många trådar som aldrig fick något riktigt slut utan det kändes som om slutet kom lite väl plötsligt. Kom de under tidspress eller något sådant? Nåja, filmen handlar alltså om en danslärare, spelad av Antonio Banderas, som kommer till en skola med ett gäng mer eller mindre kriminella typer och och vill lära dem att dansa sällskapsdans - något av en kulturkrock kan man väl kalla det.

Av Malin - 27 februari 2007 20:30

Sitter just nu och velar, ska jag se "Nynne" eller "take the lead". Egentligen hade jag inte alls tänkt att se på film. jag fick ju hem mitt spel, WoW idag, så jag skulle slippa testversionen. Problem uppstod på en gång, för det första tar det flera timmar att ladda ner alla patchar och för det andra har jag fått radera massa filer för att få plats med spelet, diskutrymmet är fortfarand epå gränsen och egentligen behöver jag skaffa mer internminne. Min dator var verkligen inte tänkt att spela med men man får göra det bästa av situationen.Nåja, det blir film istället då. Orkar verkligen inte plugga även om det är det jag borde prioritera kanske? Antar att tentan fortfarande är för avlägsen för att jag ska ha någon ork till det. Vi satt faktiskt 6 h idag och slutförde grupparbetet i alla fall.

Av Malin - 26 februari 2007 22:56

På mitt jobb kan det ibland bli lite väl nära kontakt med kunderna. Visst är det trevligt att folk kan stå och snacka en stund men idag när en kille var inne och vi utbytte lite artighetsfraser sa han plötsligt att det inte var så kul just nu. Var mitt uppe i sin skiljsmässa, hade små barn och hus som skulle säljas och massa sådant. Måste kännas jättejobbigt men vad tusan svarar man på det? Jag sa väl ungefär "oj, vad jobbigt", men det kändes så tomt på något sätt.

Av Malin - 25 februari 2007 22:31

Igår gjorde jag och mina kompisar exakt så som man INTE ska göra. Först hjälpte vi en av tjejerna att flytta, det vill säga en hel del svettandes i trappor då hon ändå skulle flytta in på tredje våningen.Sen åkte vi till kvantum och köpte på oss både godis och vindruvor m.m Nu var det inga extrema mängder, kanske 2 hg per person men det känns ändå så onödigt. I slutet åt jag mest för att jag hade kvar i påsen - inte bra alls! Godis ska ju vara gott och är det också, men bara i små mängder! Vårt argumnet för godiset var alltså det klssiska: "men vi har ju iaf tränat så duktigt...". Problemet är ju att då ger ju träningen ingen som helst effekt!

Av Malin - 24 februari 2007 23:15

Det är vad jag är just nu! Bror och far är och åker skidor i alperna, och själv har man inte ens sett skymten av en skidbacke i år. Förutom på TV förstås - där har vi sett på gränsen till för mycket istället.Nu är det ju inte skidor som är min grej, snowboard däremot! Får väl ta samma löfte som förra året; "nästa vinter SKA jag på skidsemester!"Angående melodifestivalen sista omgåpng kan jag bara säga att Andreas var bäst men vinner all hoppas jag att Arkarna gör! Surt för Andreas att komma tvåa i år igen kanske men så kan det bli.

Av Malin - 19 februari 2007 17:39

Som i world of warcraft alltså. Fick testa i fem minuter när brorsan var på besök i helgen och det resulterade i att jag nu har beställt det. Jag fattade ju rätt snabbt vad det handlar om då jag spelade Diabolo II en hel del när det kom. Nåja, nedladdning av gratisversion är igångsatt så nu är det bara att vänta.... BORDE plugga men sånt orkas inte med just nu.

Av Malin - 18 februari 2007 09:05

Tyckte det var rätt kul att Måns och Sebastian slog ut Magnus igår. Inte för att hans låt var jättehemsk, men falsetten förstörde hela intrycket och de andra två var faktiskt bättre. Jag tror visseligen att de hade varit topp 4 även utan den extrema hjälpen som tonårstjejerna troligen bidrog med. När vi satt och kollade tillsammans i min släkt så höll de flesta på dessa två också. Nanna som var storfavorit sedan innan hade visserligen ett fräckt dansnummer men låten var mycket sämre än hennes tidigare varianter. Både Sonya och hennes låt var jättevackra så det var kul att hon gick vidare!

Ovido - Quiz & Flashcards