Alla inlägg under april 2007

Av Malin - 25 april 2007 20:18

Var på friskis-bas idag då det var det enda som fanns att tillgå. Tänkte att det nog skulle bli lite lagom lätt men det var faktiskt det tuffaste bas-pass jag har varit på. Har en teori om att de gör passen tuffare under terminens gång så att folk ska slippa byta pass.

Annars är det mest förvirrande att ledaren har varit ledare i typ tre år och vad jag ser så är hon fortfarande rätt rund. Konstigt så mycket som hon tar i!


Av Malin - 25 april 2007 17:39

Jaha, nu kör vi igen.

Had eju hårfärgarkväll i lördags och tänke mes-blondera håret med resultat att det inte blev någon större skillnad, så idag när vi ändå var och handlade så köpte jag en grad starkare medel 2-4 nyanser istället för 1-2 nyanser och sitter just nu med det i huvudet. Det jag egentligen är ute efter är nog att få bort alla rödblonda nyanser. Rött hår är fint och blont hår är fint men mittemellan är jag vääldigt trött på och det är dessutom svårt att matcha till både rött, rosa och lila.

Var hårmodell för cirka fyra år sedan och blev då RIKTIGT blond. Tänk gwen stefani eller nåt sånt. Sån blodnhet är nog svår att få till själv men kanske nånting mitt emellan kan duga?

  



Av Malin - 24 april 2007 18:01

Det ordspråket stämde verkligen in idag när jag skulle laga mat hemma hos mina föräldrar efter en mindre beordning från mamma. Det blev tacos, men en väldigt intressant sådan. De hade inga kryddor hemma så jag blandade köttfärsen med chilipulver och ketchup, alldeles för mycket chili dessutom. Likaså saknades det en massa grönsaker men å andra sidan så stekte jag upp lite svamp de ahde i frysen, kokade några majskolvar som vi odlade hemma förra året och rörde ihop en egen filsås i brist på creme fraiche så i slutändan blev det rätt bra. Om än lite väl starkt då.

Har varit här och gått på långpromenad med hästen också. Han har ju åter börjat visa symptom på muskelvärken som han hade för några veckor sedan så nu är det jakt på kiropraktor som gäller.

Av Malin - 23 april 2007 21:57

Köpte hudkräm med "lätt brun-utan-sol effekt" som det stod på flaskan. Efter en användning så blev mina ben lagom fint fläckiga. Nu har jag aldrig använt BUS förut eftersom jag har hört att det är svårt att få jämnt och det gällde uppenbarligen även denna kräm. 

 Ska testa om dte jämnar ut sig om jag har på det ett par dagar i rad. Jag vill ju vara brun och fin på benen nu i vår! Annars får jag väl testa en sådan som man sprayar på, brukar sägas att det är lättare att få snyggt.

Av Malin - 23 april 2007 13:03

Det heter ämnet vi har börjat med nu, ökänt för att vara svårt och komplicerat. Jag måste då vara konstig för av det jag har läst hittills är det det mest intressanta. Nu har jag visserligen inte hunnit med att läsa allt men inlärning, minne, språkutveckling och liknande saker är ju fascinerande! Det känns skönt att jag för en gångs skull inte somnar så fort jag öppnar skolboken!

Dock skolkade jag från den första föreläsningen då jag redan har läst om samma sak i en etologi-kurs. Intressant att se hur saker hänger ihop tvärvetenskapligt. I vissa fall ger det mer att läsa hemma. Dessutom har jag hunnit plantera om några plantor och äta en smarrig lunch med sambon!  



Av Malin - 21 april 2007 23:56

Spelkvällen med kompisarna blev trevlig men resulterade även i att jag för andra gången i mitt liv bytte hårfärg. I och försig inte någon stor förändring. Mitt rödblonda hår fick en något mer gyllene ton. Det jobbiga var att jag innan trodde att det var en intensivtoning. Efteråt ser jag att jag hade läst fel och att det visst var en blekning. Nu blev det som tur var bra för det innebär ju att jag får dras med denna nyans ett tag. Är dock sugen på att ljusa upp det ännu lite till. För några år sedan - första gången jag bytte hårfärg var jag riktigt blond och det gillade jag!

Av Malin - 21 april 2007 06:51

Tänkte gå in för att skriva något då jag tyckte att jag hade rätt mycket att skriva om men nu står det still. Illa då man bara sitter och stirrar in i skärmen.

Eftersom jag mest jobbat sen sist så kan det i och för sig inte ha hänt så mycket. Jag har gjort mitt jobb, snackat med massa folk och liknande. Hmm... Vet inte varför jag ens skickar iväg det här men men.. Får aldrig proffs-krönikörer o dyl hjärnsläpp? De verkar alltid ha så fyndiga saker och säga.  Men de kanske  har ett antal krönikor på lager som handlar om något allmängiltigt ämne? Jag skulle nog aldrig klara av att skriva på beställning såvida det inte gällde ett specifikt ämne. 



Av Malin - 20 april 2007 06:55

Ja, den filmen såg vi går. Jag vet inte varför jag envisas med att se sk. higschool-filmer för jag tycker ändå alltid att det minst en gång under filmen blir riktigt pinsamt. Nu var iofs just denna ovanligt bra, mycket tack vare Amanda Bynes som jag tyckte var riktigt bra.

Annarsvar gårdagen lugn och idag blir det mest trist. Först skola och sedan jobb => är hemifrån i över 13 h i sträck. Sen sova och sedan jobba igen lördag morgon. Menmen, de där passen gör ju även att man kan få vara ledig lite längre perioder också.  



Ovido - Quiz & Flashcards