Alla inlägg under oktober 2006

Av Malin - 19 oktober 2006 22:06

... när min förkylning slog till. Fick lite halsont på tåget på väg hem igår och nu, nu känner jag mig helt slut. Jag har dessutom inte TID att bli sjuk. Jobba, plugga, borde städa och tänkte parta på lördag. Dessutom lite ideellt arbete och två hästar att träna. Pust! Någon som vill byta?Har ägnat kvällen åt att äta galss å se på film. American Dreamz blev det idag. Rätt ok men lite bisarr. Hugh grant är som vanligt ytterst bra på att spela slemmig översittartyp, lite som karaktären i Bridget Jones. Mandy Moore kändes å andra sidan mest överspelad.

Av Malin - 18 oktober 2006 19:53

Varför orkar man aldrig tvätta de gånger man faktiskt tagit tag i saken och verkligen bokat en tvättid? Nu gör det kanske inte så hemskt mkt då det är lätt att få en ny tid inom några dagar - men ändå! Lite TV, plugg å sova låter mkt bättre.

Av Malin - 18 oktober 2006 08:04

Igår hade vi redovisning av hur långt vi kommit med grupparbetet och det gick överlag bra förutom att vi fick redovisa sist. Det ledde till att läraren avbröt efter halva för att vi skulle hinna klart.Nåja, sedan fick jag dessutom veta att jag klarade tentan jag skrev för några veckor sedan. Detta i kombination ledde till att en massa spänningar släppte i kroppen och jag fick världens huvudvärk. Trist att vara helt däckad när man egentligen borde vara mer uppåt än vanligt!

Av Malin - 16 oktober 2006 21:29

... men ibland händer det!Var på bio idag och på grund av att det var måndag så fanns det bara sex filmer att välja mellan. Då vi inte skulle hinna se 7 miljonärer, jag inte ville se WTC eller den där nya med Kevin Costner blev det till slut "Scoop". Scarlet Johansson som spelar mot Woody Allen och Hugh Jackman i en thriller-komedi. Den hade fått hyfsade recensioner vilket ofta betyder att filmen är helt obegriplig istället. Men den här var faktiskt riktigt bra och det verkade jag inte vara ensam om att tycka heller. Skön blandning av humor och spänning! Laddade dessutom upp inför filmen med shopping. Hittade dels en riktigt mysig tröja på Gina Tricot och dessutom blev det en del teinköp! Har äntligen införskaffat mig en tekula så då behövde jag ju en del goda smaker också. Mys till frukosten imorrn alltså!

Av Malin - 15 oktober 2006 19:46

Känns som ridkurserna avlöser varandra just nu! Mycket roligt! Red på mitt unga sto den här gången och det gav verkligen hur mycket som helst! Vår snälla ridklubb sponsrade dessutom halva avgiften för os ungdomar så det kändes verkligen som man fick mycket för pengarna! Ska dessutom tävla pållen om två veckor så detta behövdes verkligen.Den andra hästen fick jag hjälp att motionera av sambon. Han, jag och min bror red ut en sväng i skogen! Jag blev faktiskt riktigt impad av killarna får jag säga! Lyckades manövrera riktigt fint bland träden. Min brorsa har dessutom inte suttit på en häst på över ett år men när vi sedan red på ridbanan så galopperade han runt för fullt och vi får väl bortse från den snygga avsittningen i farten, han landade ju faktiskt på fötterna i alla fall!

Av Malin - 14 oktober 2006 22:25

Det är inte ofta jag blir upprörd när jag kör bil om man jämför med många andra. Men vad jag kan bli riktigt sur på är dessa respektlösa typer som vid köbildning eller när det går i 80 på 90-väg lägger sig så tätt som möjligt bakom bilen framför, trots att omkörningsmöjligheterna är minimala!Alltså, de som vill köra fort får gärna göra det men jag har ingen lust att få en nackskada pga dessa typer. De får gärna riskera sina liv, men när de börjar köra farligt så att andra påverkas så är det dags att tänka till! Speciellt frustrerande är det när det som idag var en gigantisk jeep som var boven. Min lilla saab skulle inte direkt klara sig bra. Ni som söker spänning och vill utmana ödet behöver knappast åka till grönan, det räcker med en biltur på 73:an så har man fått sin dagliga dos snabbt nog. Folk utan avståndsbedömning, bilar som kör om trots möte, folk som tvärnitar i sista sekund - listan kan göras lång!

Av Malin - 13 oktober 2006 18:49

Åh, det är helt underbart att det är helg! Det var många veckor sedan jag inte hade ett enda jobbb-pass på hela helgen! Nu ska jag istället hem till en kompis för film och mys ikväll, imorrn blir det skoj i stallet med tipspromenad till häst plus korvgrillning och på söndagen ska jag rida kurs igen! Hjärnan ska få vila från både skola och jobb! Däremot blir det nog lite ideellt fixande. Är några till anmälningar som inte verkar ha kommit fram, fast pappan som ringde mig idag var riktigt trevlig och försynt till skillnad från galningen som ringde och mailade i förrgår!

Av Malin - 11 oktober 2006 22:47

Dagen började i och för sig rätt lugnt men strax efter att jag kom till jobbet hade jag fått två missade samtal - det tredje hann jag svara. Detta bara för att bli utskälld av en rabiat tonårsmorsa som var förbannad på mig för att hennes dotters tävlingsanmälan inte hade kommit fram till mig. Hon passade dessutom i samma veva på att dra upp en massa annat skit som inte alls hade med saken att göra. Allt detta medan kön på jobbet växte sig allt längre. Jag bad henne därför tillslut att maila mig istället. Väl hemma hade jag två svamliga, osammanhängande, ilskna mail med mycket versaler och utropstecken som väntade. Ena av dessa var dessutom avsänt en halvtimme innan telefonsamtalen till mig började - snacka om otålig. Nåja, som tur var så hade jag ett upppiggande samtal med en kund som slutade med att jag efter en halvtimme blev förfrågad om vi skulle fika någongång eftersom jag är så trevlig. Hade nog smält totalt om det inte vore för underbara sambon som redan väntade här hemma! Väl hemma fick jag dessutom varmt te att trösta mig med medan jag plöjde igenom de aggresiva mailen och försökte att förmulera ett svar som var en lagom avvägning mellan formell artighet och sarkasmer.

Ovido - Quiz & Flashcards