Alla inlägg den 3 januari 2007

Av Malin - 3 januari 2007 09:30

Som vanligt så klickar jag mig in på aftonbladets hemsida för att läsa de senaste nyheterna. Det är då nöjesnyheterna som det fokuseras på, om diverse mer eller mindre kända människor som gjort bort sig olika situationer. Jag vet inte varför för egentligen är det inte speciellt intressant och mycket av det är antagligen lösa rykten och bara rent skvaller. Jag vet inte om det är för att drömma sig bort en stund? Försöka leva sig in i hur det vore att som Paris kunna shoppa upp en mindre förmögenhet på en eftermiddag. Eller kanske för att känna hur bra man ändå har det när Linda och Fadde för 20:onde gången talar ut om hur det har gjort slut. Men jag skulle nog aldrig palla det livet egentligen. Så fort amn ggår utanför dörren se perfekt ut och annars hängas ut i tidningen under sidor som: "de är som oss - titta här har hon minsann en finne" eller vad det nu kan stå för rubriker som läsarna - även jag - gottar sig i. Då är det nog skönare att vara en vanlig osynlig människa som kan gå till mataffärn utan kamouflage eller stå vid sminkspegeln en kvart!

Ovido - Quiz & Flashcards