Alla inlägg den 25 januari 2007

Av Malin - 25 januari 2007 20:11

Det var i alla fall vad en insändare påstod i tidningen idag. Sällan jag blir så upprörd när jag sitter och läser.Satt i godan ro och läste i metro förut idag. Insändarna brukar alltid vara kul då folk upprörs över de mest banala sakerna. Helt plöstligt får jag dock världens chock. Jag hoppas på allvar att människan bakon insändaren bara ville skriva något för att provocera för finns det verkligen så korkade människor?Nåja, det HAN upprörde sig över var jämnställdhetsdebatten. Visst jag han hålla med om att den är rätt fånig och att det ibland kan gå till överdrift. Men att motivera detta med att män är fysisk starkare kvinnor och har ett starkare psyke och påstå att mannen därför står över kvinnan och är mer lämpad att leda samhället fick mig nästan att koka över.Med fysiska styrkan jag jag visserligen gå med på att det i de flesta fall är så. Psykisk överlägsen styrka är inte ens värt att kommentera - skulle vara intressant att se någon slags källa på det. Att sedan tro att fysisk styrka (och för den delen psykisk styrka) är det som krävs för att kunna leda ett företag eller liknande är väl bara ett tecken på att ens muskler får jobba hårdare än hjärnan?

Ovido - Quiz & Flashcards