Alla inlägg under juli 2007

Av Malin - 29 juli 2007 22:05

Lånade nyss sista boken av min bror så nu ska här läsas framöver. Jobbar visserligen även imorgon men är ledig både tisdag och onsdag så då borde jag ju kunna hinna läsa ut boken tills dess!



Kom hem från jobbet för en stund sen och har nu klarat av en hel vecka med chef på semester. Nu kan jag dock släppa mitt ökade ansvar och återgå till vanlig arbetare igen. Jag har dessutom haft min förkylning senaste veckan, så det har inte varit ett dugg roligt!



Men nu har även förkylningen börjat släppa, äntligen! 

Av Malin - 26 juli 2007 22:19

Knappast! Men det var trevligt ändå, trots att jag snörvlat mig igenom dagen. Egentligen köpte vi inte så mycket men det lyckades bli en nätt summa ändå.



Vi köpten en byrå, Malm. För att matcha den vi redan har i sovrummet. Vi är löjliga nog att även ha malms sängstomme! Allt i vitt. Förutom det inköpet blev det en hel del tavelramar, lite förvaringsgrejer och lite köksprylar. Speciellt tavelramarna kändes bra att få köpt för vi har knappt e tavla på väggarna trots att vi bott här i snart två år.



Sprang även in en runda på Heron City och trots att jag egentligen inte har råd så köpte jag Eyetoy, en liten leksak till playstation. Hade jag inte varit så sjuk hade jag nog uppskattat den ännu mer, nu blev det mest jobbigt att behöva röra på sig också! 

Av Malin - 25 juli 2007 11:15

Gullig film jag såg nu på morgonen. Rätt förutsägbar, men ändå söt. Hugh är charmig och det är även Drew så de blev ett bra par. =) Lagom lättsam film när hela huvudet känns helt uppsvällt. Efter dusch mm så känner jag mig dock lite piggare, får toppa med en alvedon så ska nog jobbet bli helt uthärdligt!



Imorgon är jag dessutom  ledig och kan ligga och tycka synd om mig hela dagen! 

Av Malin - 24 juli 2007 21:07

Lyckades på något sätt ta mig igenom jobbet. Fick knappt i mig någon frukost och lunch blev två korvbröd, en liten yougurth och en GB sandwish. I vanliga fall brukar jag äta både mer och nyttigare men idag funkar verkligen bara det allra mest grundläggande. Fick dessutom magknip på jobbet, fick stå dubbelvikt och ta emot kunder.



Väl hemma har jag legat och läst hela dagen emd undantag för att jag såg ett halvt avsnitt av Ally mcBeal och blev lite smånostalgisk. Har även druckit alldeles för lite vatten, men det gör ju ONT! 

Av Malin - 23 juli 2007 21:58

De senaste timmana har jag fått en halsont som bara blir värre och värre. Blir att leva på alvedon och halstabletter imorgon på jobbet misstänker jag. Att inte jobba är liksom inget alternativ då det är en del saker som måste göras och det bara är jag som KAN göra dem just nu. Väldigt smidigt med sånt jobb - INTE.



Har iaf sett en relativt bra film nu på kvällen; Rika vänner  med Jennifer Aniston. Rätt gullig om än något tragisk för vissa av karaktärerna. Allt löste sig dock mot slutet - som det ska göra. 

Av Malin - 22 juli 2007 22:23

Nu är visserligen jag också studerande men utan att riktigt ha kommit in det där extrema studentfestandet! Igårkväll fick vi dock ett smakprov efter att ha varit på fest hos en fd pluggkompis.



Kvällen inleddes lugnt och sansat med två kubbomgångar, kompletta med psykningar av motståndarlaget - trots detta förlorade vi. Tårta och mat var ett annat inslag. För att inte tala om alkohol. Hela husets spritskåp stod framställt på köksbordet och det blev väl ett antal drinkar även om jag ytterst envist stod emot en killes enträgna försök att få i mig minttu-shots.



Efter att ha spelat lite fotbollsspel där jag och Anna lyckades vinna match nr. 2, Samt lite lugnt snack med massa folk så fick någon en idé om att starta bastun. Har ni någon gång testat att få in 12 pers i en bastu för två-tre personer? Kan meddela att det blir trångt - väldigt trångt! 



Eftersom ingen av oss ville köra hem så hade vi släpat med oss ett tält. Festen var nämligen in mot stan. Tältet kom upp i mörker men vi gick inte och lade oss oss föränn vid femtiden när det redan var ljust igen. Att sova var däremot svårare eftersom en hel del av gästerna fortfarande var kvar. Det var djupa diskussioner i trädgården om både det ena och det andra, pianospel och annat spännande.  



När vi väl hade lyckats slumra till så tyckte en av killarna att det var dags att för oss att vakna igen - då var klockan sju. Så de kommer in i tältet och släpar ut stackars Anna på gräsmattan - det är vad man kallar brutalt uppvaknande. En halvtimme senare har denne kille själv däckat på soffan så han skulle kanske inte ha klagat på oss. =)



Väl hemma blev det två timmar sömn, pizza till lunch och sedan jobbande på kvällen. En väldigt lång dag på jobbet. NU har jag precis fått bada badkar med sambon och ska nu sova - det lär behövas!

Av Malin - 21 juli 2007 14:05

Bakardags nu! Blåbärsmuffins är dagens mål. När jag satt och letade recept hittade jag mest sådana för amerikanska muffins som dessutom är hur goda som helst men självklart har jag bara formar av minsta sorten. Vilket iofs betyder att man kan äta fler... ;)



Sidan jag har hittat heter Dagens Muffin och det lär inte vara sista gången jag använder denna site. Proppad med mumsiga recept! Dock har de glömt att ange tid på gräddningen på det receptet jag använde vilket var lite dåligt!

Av Malin - 20 juli 2007 23:38

Ja, stället invigdes redan för ett år sedan men jag har faktiskt inte lyckats ta mig dit föränn nu.  Men bättre sent än aldrig säger man ju. Var faktiskt riktigt trevligt! Lite småkyligt i luften men vi satt ändå vid havet och snackade. Cyklade dessutom fram och tillbaka vilket bara det var mysigt! 



Bakslaget kom dock när jag kom hem och började öppna post. Dels en massa räkningar, höjd bilförsäkring och annat skoj. Dessutom brev från skolan. Om en MÅNAD drar det igång och det visade sig att jag har en massa kurser att välja på, vilket visserligen är kul men samtidigt ångestframkallade - tänk om jag väljer fel? För att inte tala om att det verkade som heljobbiga dagar; 9-11 och 15-17 två dagar i veckan... Skoj håltimme där! Funderar starkt på när jag ska hinna hästar och jobb? Akut uppsägning funkar knappast eftersom jag ej är berättigad CSN pga vårens måttliga inkomster. Jäkla fribelopp!

Ovido - Quiz & Flashcards