Alla inlägg under maj 2007

Av Malin - 31 maj 2007 21:17

Nackdelen med att vara ledig såhär sällan är att jag inte vet vad jag ska göra så jag försöker göra allt på en gång. Surfa, se på film, göra ett par örhängen och vill dessutom läsa och spela Wow. Jag har nog för många intressen och för mycket "måsten"!



Men planen är iaf att till 2008 gå över till att bli student på heltid och sluta jobba!  

Av Malin - 31 maj 2007 18:33

Satt och skrev en relativt lång text till vårt grupparbete igår kväll fetersom jag inte kunde närvara idag. Uppenbarligen ogillades den av de andra för ungefär en mening av min halva sida togs med. Men jag har inte fått någon feedback så jag vet inte varför. Tror dock att vi har lite olika meningar om vad slutsatsen i arbetet faktiskt är. Just nu saknas det dock någon öht. Kan bli spännande. 



Ledig från skolan i helgen dock. Ska däremot jobba en del. Ikväll är jag ensam hemma också och ska nu sticka och träna. Sen vet jag faktiskt inte vad jag ska göra. 



Av Malin - 29 maj 2007 22:25

Blev ju som sagt ett år äldre igår. I present av sambon fick jag en välbehövlig cykel som vi idag var och valde ut! Nu ska vi cykla på långa utflykter i sommar är det tänkt! Härligt att slippa sitta dubbelvikt över en mountinbike utan istället bara njuta när man cyklar runt.



Synd var att den inte fanns inne på lager förutom provexemplaret så vi får återvända på fredag för att hämta ut den! 



Av Malin - 29 maj 2007 11:20

Nu kan det iofs bero på att jag är ute i så dålig tid jämt. Men det är faktiskt lite trist att det inte går att utnyttja den drop-in som ska finnas för att de redan är fullbokade! Drop in innebär väl just att man ska slippa boka tid? Jag har inte hela min vecka planerad men jag vet att ev. skola med grupparbete går för klippning.



Sen upptäckte jag att hobbybutiken hade gjort om helt. Hade tänkt att köåa en av deras enormt söta disney-muggar så man får plats med mycket te. Då visade det sig att de bara säljer pandurogrejer nästan, så muggarna får vänta!

Av Malin - 28 maj 2007 21:31

Så blev man ett år äldre denna gråa måndag. Känns faktiskt ingen större skillnad förutom en god mättnadskänsla i magen efter en stoor efterrätt.



Fick dessutom väldigt fina presenter från båda sambo och familj - gulliga är dom!



Annars har dagen mest bestått av plugg. Men jag hann även rida idag för första gången på en vecka. Igår hade vi den där ungdomsuttagningen och den blev som tur var väldigt lyckad!  



Av Malin - 26 maj 2007 23:28

Att jag inte har bloggat på länge är ett tecken på att jag har mycket att göra och knappt hinner sitta vid datorn - ikväll är inget undantag men en liten kort uppdatering kan vi väl hinna med.



Förra veckan bestod av tentaplugg inför fredagens tenta. Som för övrigt gick sådär. Jag pluggade inte mindre än vanligt, men svårt var det! Tisdagskvällen blev det en ytterst trevlig middag på TSH (texas longhorn), komplett med alkoholfri margaritha (körde ju bil!).



Onsdagen såg vi tredje piratesfilmen. Riktigt kul, om än något osammanhängande! Det var för ovanlighetens skull fullsatt på biografen i Nynäshamn.   



Idag satt vi först och skrev grupparbete som ska in måndag morgon, sedan skulle jag ha åkt och rida men passade på att klämma in en liten migränattack. Kvällen har ägnats åt att städa ut min farmor fd hus - blev en del grejer kan man säga. Jag och sambon fick äran att ta hand om plastblommorna eftersom våra riktiga bara dör.



Imorgon är det dessutom arrangering av LAG-SM uttagning för stockholmsregionen som jag har lyckats engagera mig i. Vi får se hur det går. Själv känner jag mig något oförberedd!  



Fyller dessutom år på måndag men det blir bara ytterst stillsam middag med sambo, mamma och pappa. Skönt! Party/umgänge är inplanerat om lite mer än en vecka istället!  

Av Malin - 15 maj 2007 21:55

Om jag inte har skrivit något senaste veckan beror det på ett ytterst stressat liv. Jobb, häst och två olika grupparbeten i skolan som går mot sitt slut. Snart sommarlov!



Var dessutom på styrelsemöten med ridklubben idag. Fick några uppgifter men jag tar mig frihgeten att INTE göra det ikväll. 



Lyckades dessutom klara av lite shopping. Har införskaffat en bikini inför sommarens semester. Mycket söt, cool och dessutom praktiskt eftersom jag sedan tidigare hade ett presentkort där! 



Var ju på hästtävling förra helgen vilket gick sådär. Fick visserligen rida en final men i den presterade jag det sämsta finalresultatet på flera år. Ena passgrenen fixade vi en bottenplacering. I den andra kom jag visserligen tvåa, men bara av fyra pers, varav de två efter mig inte fick någon tid öht. Kallt och regningt hade vi det dessutom så vi undrade ibland vad vi hade gett oss in på. Samtidigt en mycket trevlig helg. Terrar domarna för fullt så jag ska lära mig lite sådant också! 



Av Malin - 10 maj 2007 10:25

Nu bär det snart iväg. Först stallet och sen jobb. Ska sova hos föräldrarna ikväll och sedan är det tredagarstävling i norrköping som står på schemat. Packningskaos råder då jag alltid packar alldeles för mycket men å andra sidan, det är svårt att packa till hästtävling. Tävlingskläder, neutrala stallkläder, från shorts till regnkläder då vädret kan variera och dessutom civila kläder om vi går ut på stan någon kväll. Hoppas rejält på att vädret ska bli strålande, isåfall kommer det bli riktigt härligt! Nackdelen med att åka just denna helg är väl annars att jag troligtvis missar ESC. Måste ju se The Ark vinna allt ju! ;)





Ovido - Quiz & Flashcards