Alla inlägg den 24 januari 2007

Av Malin - 24 januari 2007 22:32

...är helt klart bristen på sovmorgnar. Alltså, inget fel att plugga där, om man bor där, men annars... huh!Sitter här och ska sova när som helst för imorrn är det uppgång vid halv sex, bara för att hinna tilll skolan när den börjar kl 9.00 Jag kanske skulle kunna väntat en halvtimme extra men det känns opålitligt med tankepå att bussen kör en aningens långsammare än vanligt. Annars gillar jag egentligen att bo här och har inget emot pendlingen som sådan. Men sömnen kunde det ju gärna få vara med av!

Av Malin - 24 januari 2007 18:21

Idag testade jag för kanske andra gången att ta kort med den utomhus. Bilderna som är tagna inne har ju varit lite korniga. Idag tog den dock en bild som jag blev riktigt nöjd med, trots skymningsljuset. Eller kanske tack vare? Kontrasterna är visserligen inte de skarpaste men mer än såhär hade jag absolut inte förväntat mig av den lilla kameran. Mobilen är alltså en w810i och fick ersätta min gamla, inte riktigt lika trendiga och dessutom trasiga nokia 5100 i julas. Modellen är ett litet islandshäststo som heter Assa och som inte är riktigt lika lugn och beskedlig som hon ser ut att vara. Gudasnäll att hantera men det kan gå undan lite väl mycket vid ridningen.

Ovido - Quiz & Flashcards