Alla inlägg den 10 januari 2007

Av Malin - 10 januari 2007 21:37

Vi har gästföreläsning imorrn och jag är verkligen velig för tillfället. Å ena sidan låter det som ett någorlunda intressant ämne och kan säkert vara nyttigt. Å andra sidan är det tidigt på morgonen och med tanke på att räkneövningarna på eftermiddagen är väldigt viktiga i jämförelse. Kanske det är bättre att vara lite utvilad till dem. Och dessutom kanske hinna tentaplugga lite också. Det låter verkligen som att jag försöker argumentera för att ta lite extra sovmorgon och det är nog det jag halvt omedvetet gör med tanke på att det inte varit tillräckligt många timmars sömn de senaste nätterna. Egentligen är det inte ens skolk när lektionerna är frivilliga men det sitter så djupt rotat i mig att man ska gå på alla lektioner osv. Genom hela gruindskolan och gymnasiet så skolkade jag knappt något och den vanan sitter väl i. Faktum är ju faktiskt att det underlättar inlärningen en hel del, men frågan är då om det är värt att lära för lärandets skull så nära inpå en tenta som ändå är såpass svår?

Ovido - Quiz & Flashcards