Alla inlägg under mars 2007

Av Malin - 31 mars 2007 18:01

Nästa steg i dagens schema är tjejmiddag hos en kompis! Ska bli jättekul och sen blir det troligen utgång också vilket var ett tag sedan. Inte för att Festers är det mest ultimata dansstället men det duger utmärkt för en timme eller två av dansande. Dessutom må jag vara lite fåning men jag tycker faktiskt att det är rätt kul att få klä upp mig en aning. Tyvärr är mina favvostövlar hos skomakaren så jag får hoppas att jag kan låna några som passar, annars blir det att dansa ännu mer i sneakers istället!

Av Malin - 31 mars 2007 06:48

Jag har kommit fram till att jag är morgonmänniska på sommarhalvåret och varken eller på vinterhalvåret, då är jag istället trött jämt! Samtidigt som solen går upp tidigare på mornarna får även jag lättare att göra det. Idag vaknade jag kvart över sex, fem minuter innan klockan ringde! Rätt skönt på ett sätt men samtidigt vill jag gärna få den lilla sömn jag har möjlighet till!

Av Malin - 30 mars 2007 18:07

Den där årliga gula lappen kom hem till mig idag så nu är det väl deklareringsdags antar jag. Fast egentligen var det en rätt trevlig överraskning eftersom jag kommer att få tillbaka lite pengar. Men måste fortfarande sätta mig och räkna på reseersättningen.

Av Malin - 30 mars 2007 16:38

Min sommarplanering börjar äntligen bli klar nu,! Fick bekräftelse på att jag får semester över midsommar i år, så i år blir det för första gången på fyra år som jag firar det med släkten i bohuslän, mysigt! Sen bokade mamma även in en resa till Island till oss två idag så nu blir det en liten tripp dit också. Sen ska jag även åka på en del tävlingar några av helgerna nu i vår. Visserligen ska jag jobba en massa där emellan men överlag kommer det bli en toppensommar!

Av Malin - 29 mars 2007 09:45

Hälsans stig heter det senaste som kommunen har infört för att få oss att bli nyttigare, tidigare var det chipspåseförbud. Jag har äntligen kommit igång med mitt motionerande och var ute och gick en mprgonpromenad. Upptäckte då att det satt små skyltar här och var där det stod hälsans stig. Tydligen så ska det av någon anledning få oss att motionera mer. Vägarna finns ju där ändå så visst, det kan väl vara bra för folk som inte hittar i staden men för oss andra känns det ju smått menlöst. Bättre att sätta upp en ljusslinga runt ringvägen eller något sådant om man nu vill öka motionerandet bland invånarna!På tal om promenerande så lyckades ju jag för övrigt gå sönder en klack på mina stövlar för några veckor sedan och att läman dem till skomakaren var en intressant upplevelse.Han inledde med att säga att de var fula, sen frågade han när de skulle vara klara och jag sa artigt att " det spelar ingen stor roll". "Då blir de aldrig klara" svarade han innan han sa måndag. När jag skulle gå så frågade jag om jag inte skulle ha en lapp eller något sådant. "Det behövs inte" sa han och slängde dem på en stor hög med massa andra stövlar. Intressant att se om han verkligen kommer ihåg vilka som är mina när jag ska hämta dem.

Av Malin - 28 mars 2007 08:46

Det verkar som strulet med min mobil äntligen kan se sitt slut. Den lämnades in på lagning för över två månader sedan och efter mycket debatterande om vems ansvar det var att stå på kostnaden så slutade det förstås med att jag fick betala själv. I morgon ska jag få tillbaka den, så skönt! Förutom att få tillbaka alla telefonnummer så är det faktiskt en aningens trevligare att kunna lyssna på musik och även ta lite kort med den! Får bara hoppas att den håller sig hel nu, kommer väl kanppt våga använda den.

Av Malin - 27 mars 2007 21:25

Okej, det är bara att inse, jag och sambon är redan döden för krukväxter. Vi köpte en palm för tre månader sen. Den skulle vara jättevsår att missköta och vi har följt instruktionerna till punkt och pricka men ändå har den nu bara tre små stackars blad kvar!Nästa gång blir det att köpa hem en dinosaurieblomma, det låter i alla fall smidigt!Jag tänkte försöka komma igång lite med bloggandet igen för övrigt, ta mig tid!

Av Malin - 27 mars 2007 15:24

Fullt upp just nu känns det som! Ska snart iväg till stallet för att sedan åka vidare mot ridklubbens styrelsemöte. Ska bli rätt trevligt men av någon anledning blir jag alltid lite nervös också. Det är ju ändå lite krav som ställs på en som medlem. Nu har det visserligen bildats ett halvt formellt ungdomsutskott med en massa idéer men jag måste fortfarande få något slags godkännande på de aktiviteter de engagerade ungdomarna vill hitta på! Nåja vi får se hur det går, nu är det som sagt stallet som gäller.

Ovido - Quiz & Flashcards