Alla inlägg under juni 2007

Av Malin - 30 juni 2007 17:58

Idag bjöd några av vännerna in sig själva till mig på middag och singstar och eftersom det inte direkt var planerat så såg det ut som ett smärre bombnedslag här hemma när jag kom hem för en timme sedan. Nu är dock golvet i stort sett rent. Grejer är undanplockade och jag har dessutom tagit hand om massa disk och lyckats duscha. Ibland gäller det att vara effektiv alltså.



Maten behöver jag åtmisntode inte bry mig om eftersom vi fixar iordning den gemensamt!  

Av Malin - 29 juni 2007 22:12

Nu är jag lämnad ensam hemma i vecka framöver. Jag ska visserligen jobba och rida och lite sånt men lägenheten står tom. Lagom till att jag kom hem från semestern så fick sambon en liten långledighet på 10 dagar och passade då på att åka ner till sina hemtrakter i Göteborg. När vi pratade i telefon för någon timme sedan så var han på en fest och själv ska jag upp och jobba i morgon förmiddag. Ibland är livet orättvist! Funderar på vad jag ska sysselsätta mig med. Är lite sugen på att se på film men lär bli sent innan den är klar. Å andra sidan lär jag inte komma i säng innan tolv för det så det är kanske lika bra. Tror jag ska bädde ner mig mig med laptopen i sängen så kan jag se på film därifrån. Då gör det inte så mycket om jag somnar ifrån den! 



Jobbet de senaste två dagarna har varit ovanligt lättsamt eftersom vi är två samtidigt. Det är två nyanställda som håller på att läras upp och alltså går dubbelt med oss.  Men imorgon som nog är veckans värsta dag att vara själv, då så ska båda vara lediga. Bra tajmat!

Av Malin - 28 juni 2007 22:32

Tog en tripp till föräldrarna innan jobbet och kunde utan problem plocka mig en hel tallrik med jordgubbar, fina va? De intogs sedan tillsammans med vaniljglass och några marängbitar. Det är bara att konstatera att solvarma jordgubbar måste vara bland det godaste som finns men tyvärr så sträcker sig säsongen bara några veckor. Det gäller att passa på alltså! Jordgubbarna skapar sommarkänsla i sig så då gjorde det inte så mycket att solen hade gömt sig bakom lite moln.

Av Malin - 28 juni 2007 09:56

Min semester är officiellt slut om mindre än fyra timmar! Ska snart bege mig till stallet och rida för första gången på flera veckor, vilket i och för sig är positivt. Hur det kommer kännas på jobbet är mer osäkert. Positiva där rä att de faktiskt har anställt nytt folk så vi ska gå dubbelt större delen av helgen för att de ska få lära sig rutinerna. Trevligt med sällskap, om de nu är trevliga typer som har anställts!



Av Malin - 27 juni 2007 22:35

Ska på bröllop om en och en halv vecka och har ingen aning om vad jag ska ha på mig. Måste vara någon rätt elegant, knäkort klänning vilket verkar vara väldigt svårt att få tag på. Har sett någon fin på Asos.com men dels är det för ont om tid att skicka efter och dessutom känns det väldigt osäkert att köpa klänning utan att prova.



Någon som har någon idé på var i hela friden jag ska leta för bäst resultat? Har dessutom något begränsad ekonomi så det skadar inte om prisnivån är låg! 

Av Malin - 27 juni 2007 15:58

Under större dleen av semestern så ägnade sig halva gänget åt att flera gånger om dagen logga in på nätet på grund av detta spel som uppenbarligen är rätt beroendeframkallande. Man spelar online via en webbsida som går att kolla från vilken dator som helst och det gäller att hålla sig uppdaterad så ingen har invaderat ens lilla by helt plötsligt! Jag skapade ett konto iförmiddags och har suttit sedan dess med jämna mellanrum. 



Spelet går alltså ut på att bygga upp en by, skaffa resurser och försvara sig mot fiender. Det är gratis att bli medlem sålänge man inte vill ha alla specialfunktioner. Om man som jag väljer att spela på Speed*3 så går byggandet i en väldig fart så det gäller att sitta och hänga med! Kolla här för att bli medlem och sånt! 




Av Malin - 27 juni 2007 14:08

Midsommar firades vid släktens sommarstuga på en ö i bohuslän. På ön finns cirka 15 hus och  vi lyckades ändå vara 18 ungdomar! Festandet började redan kvällen innan midsommar då vi satte oss på en klippa vid havet med gitarr och körde lite allsång. Försök att dokumentera gjordes, men som synes nedan är inte bildkvaliteten den bästa.



På själva midsommarafton öste regnet ner så för första gången på många år blev det ingen dans runt stången utan familjen/släkten (också närmare 20 stycken) hade eget mys i stugan med massa jordgubbar och snaps. På kvällen planerades tripp in till grebbestad. Ett stort projekt när man är såpass många och ska färdas i eka över sundet. Förfest inleddes i alla fall i en sjöbod där vi kunde röja ordentligt. Inne i Grebbestad var det dock lite väl mycket folk, alla bara tappade bort varandra hela tiden... 



Eftersom en kompis inte kunde vara med på midsommar skulle vi självklart ut på stan även på lördagen. Då hade vi reudcerats till endast sju personer. Lite mer hanterbart alltså. Trots att partyhumöret inte var på topp från början blev kvällen riktigt lyckat. Bilder togs, men de ska nog inte visas för allmänheten. Kan däremot bjuda på två andra från i måndags som visar lite mer neutrala saker. Utsikt från huset, respektive solnedgången som visade sig näst sista kvällen. 

Av Malin - 27 juni 2007 10:53

Första halvan av semestern tillbringades i ett soligt grekland. Närmare bestämt i en liten by som hette Parga. Vi var åtta stycken, fyra par, som åkte gemensamt och det var tur att det vra juts en sådan resa för hade vi varit ute efter party hade besvikelsen nog blivit stor. Däremot var det en riktigt mysig liten by med massa små tavernor och fina badstränder. Temperaturen var dessutom uppemot 30 grader varje dag och vi hade endast en eftermiddag då solen inte sken!



Annars fick vi dessutom en hel del motion. Hotellet, som var ett litet familjeägt hotell, låg högst upp på ett berg. För att komma till den bästa stranden var vi tvugna att gå ner för det berget och sedan klättra över ännu en liten bergsrygg. Dagarna ägnades i övrigt åt sol och bad och strandlekar. Något annat var det för varmt för. 



Fotografering från min sida blev det en hel del av men efter 6 dagar så packade kamerans minneskort ihop. Så ni får nöja er med två bilder tagna med mobilen.Ena visar den största stranden och den andra utsikten över byns strandpromenad från toppen på berget. 

Ovido - Quiz & Flashcards