Alla inlägg under november 2006

Av Malin - 29 november 2006 20:57

Skolarbetet jag gör just nu innebär väldigt mkt flum nämligen. Dock ska det vara välstrukturerat, men ja, mycket analyser, egna tankar och anknytningar till kurslitteraturen. Som jag fortfarande inte har läst mer än en tredjedel av. Har ändå lyckats skriva över tusen ord ikväll, känner mig jättenöjd med det faktiskt med tanke på att det i helgen blir allt annat än plugg!Imorrn ska jag jobba morgon men sedan är det genrep på globen, ska bli jättekul! Globen horseshow är det då jag menar om någon har missat vad som gäller i helgen... ;)

Av Malin - 29 november 2006 19:51

Jag börjar fundera över det här med hur folk kommer i julstämmning. Vissa har ju tydligen redan börjat julpynta verkar det som - om man läser lite på forum och sådant. En annan klasskamrat bakade knäck för någon dag sedan, även det känns en aningens tidigt tycker jag då! Själv tycker man ju att det nästan är en dödssynd att ta fram adventsljusstaken före söndag. Andra släpar in julgranen då verkar det som. Nåja, levande ljus och sådant har vi dock haft mys med under delar av hösten, även om vi är dåliga på att tända dem för lite vardagsmys. Menmen, förstår de som julpyntar redan nu också... På något sätt måste man väl kämpa för julstämning när det är 10 grader varmt ute.

Av Malin - 28 november 2006 19:54

Redovisade arbetet vi ägnat senaste månaden åt i dag. Så skönt att få det gjort och vi är dessutom hur nöjda som helst med själva presentationen. Förutom att ingen i klassen var det minsta diskussionssugen så vi fick stå där i 20 minuter till och diskutera med varandra istället. Nu ligger nästa veckas fokus på hemtenta. Har i alla fall BÖRJAT läsa boken nu. Blir väl att hamna i soffan framför ugly betty och försöka läsa samtidigt. Kanske kan ta mig igenom någon sida? Har ju bara 300 kvar...

Av Malin - 27 november 2006 22:07

Det är tur att man har symaskin ibland. Imorrn är det skolredovisning vilket innebär helsvarta kläder. Det är något jag inte har jättemycket av. Ett par gamla finbyxor som var jätteutsvängda fick sig en makeover så nu är de en aningens smalare i siluetten. Kan i alla fall visa mig i dem utan att skämmas alltför mycket. De lösa trådarna som hänger här och var syns bara på nära håll... ;) Nåja, nu ska man duscha och dessutom plugga repliker, känns som om det kan bli en lång natt!

Av Malin - 26 november 2006 21:39

Nu var det ju dags att börja lista ut vad folk ska få för julklappar också. Eftersom kombinationen lathet+tidsbrist gör att jag har lite svårt att ta mig in till stan så försöker jag hitta skojiga saker på nätet. Börjar ju bli problem när man vill att det vara personligt också ju! Alla kan ju inte få hemmagjorda grejer eller personliga kalendrar och annat som man kan hitta!

Av Malin - 26 november 2006 19:13

Jag måste verkligen ha en ny mobiltelefon. Dock börjar jag ibland tveka. Min förra mobil blev ju vattenskadad vilket ledde till en massa strul och det slutade med att jag nu har min gamla nokia 5100.Den är dock lite trött. Ibland slutar alarm och liknande saker att fungera. Dessutom är batteriet uselt. Laddar ur på ett dygn och dör direkt om det blir minusgrader. Den fungerar ju å andra sidan utmärkt att ringa med så lite är det nog allmäna prylhetsen och så som gör att jag vill ha nåt nytt! Den här gången ska det dock bli lite mer hållbart än den gamla som var en z520iFrågan är nu om jag vill ha en nokia 5500 eller en ericsson w710i? Det är alltså sportversionerna av respektive mobil, jag har fått för mig att de är lite mer hållbara i alla fall, speciellt Nokian. Jag gillar båda vid första anblicken emn skulle väl typ behöva testa dem i en månad för att vara säker på om det är något jag tycker är bra. Sista alternativet är förstås att strunta i ny mobil och ha kvar den jag har. Vänta ut mitt abbonemang jag tog till mobilen som är trasig och SEDAN skaffa mig en ny. Nåja, om det är någon som har hört något om nån av de mobiler jag är sugen på så är det nu det är läge att posta en kommentar. ;) Om jag ska önska mig nåt i julklapp börjar det i vilket fall som helst bli dags nu.

Av Malin - 25 november 2006 18:39

Jag övar och övar på det i alla fall! Senast idag fick jag ringa och säga att jag inte kunde jobba imorrn, fick förfrågan igår och kände verkligen att jag inte orkade helt enkelt. Jag lyckades alltså säga nej utan att komma med värsta bortförklaringen vilket jag annars känner att jag måste!Men lätt är det inte! Man borde hålla kurser i sådant, eller undervisning i skolan kanske? Det känns som hela samhället genomsyras av någon slags ursäktande attityd som bland annat innebär att man ska hjälpa till såtillvida man absolut inte kan. Att säga nej för sin egen skull är betydligt svårare!

Av Malin - 24 november 2006 19:31

Åh, ibland är staden bra! Hela helgen visas filmer för 30:-/st så nu ska vi precis gå iväg och se "pirates 2". Har lyckats missa den fram tills nu, trots att ettan var super! Hoppas bara att jag inte somnar för jag är hur trött som helst!Var en sväng på stan förut också, hittade en del potentiella julklappar, börjar ju blir dags att införskaffa sådana nu!

Ovido - Quiz & Flashcards