Alla inlägg under februari 2007

Av Malin - 14 februari 2007 20:33

Men just alla hjärtans dag är väl å andra sidan ett rätt treligt sådant? Blev väckt med frukost på sängen i morse då sambon kom hem från nattskiftet. Sen fick han sova och jag åka till stallet. Lunch intogs tillsammans på stan och efter en lugn eftermiddag så lagade vi en mumsig middag tillsammans och snart blir det ostbricka framför en bra film. Mysdag med andra ord! Vi hade visserligen inte behövt göra detta just idag men det är faktiskt inte ofta vi är lediga samtidigt så det var bara att passa på! Jag köpte även en margarita-mix på kvantum och skulle dricka det till maten. Huh, vad surt det blev! SEN kom jag på att man ju faktiskt ska blanda i is också och vilken skillnad det blev, speciellt som jag spädde ut mixern med lite mer tequila - neutraliserar ju det suraste känns det som!

Av Malin - 13 februari 2007 21:50

Det här slogs upp som en jättestor nyhet i Aftonbladets papperstidning igår. Det känns som de har varit lite slappa i sin research då det krävs ungefär två musklick till för att inse att varenda bidrag ligger uppe på piratebay.com i både video och musikformat. Det är dessutom inte första året detta sker, snarare tredje som jag känner till. Men å andra sidan så är väl regeln mer till för att inte artisterna medvetet ska propagera för sina låtar. Nåja, hela anledningen till att slå upp nyheten så stort är väl för att skrämma stackars fans. Skulle de diska något bidrag så skulle det ju leda till att varenda bidrag diskas och hela tävlingen får göras om. Det vill nog varken pressen eller arrangörerna.

Av Malin - 13 februari 2007 19:33

Har kännt mig hängig hela dagen och mest legat och sovit. Som tur var är jag ledig men dagen skulle väl egentligen gått till att plugga. Förutom att jag haft huvudvärk och varit frusen så har jag dessutom haft ett enormt stort sötsug. Har hittills bälgat i mig te, en mozartskula som jag hittade i kylen och fått sambon att köpa glass... I kväll får jag nalla lite på ostbrickan som vi ska mumsa på imorrn känns det som.

Av Malin - 12 februari 2007 22:12

En av mina kompisar sa för ett tag sedan att han trodde att alla som läser psykologi är snälla. Det är nästan så jag är benägen att hålla med! Har lite smått lärt känna en tjej under de kankse fyra gånger vi har varit i skolan samtidigt. Skickade ett SMS idag för att höra hur skolan var och nyss ringde hon upp och vi pratade säkert i 10-15 minuter om mycket mer än bara skolan. Kul när man lär känna sånda mysiga personer redan första veckorna! Vi ska göra ett grupparbete med några andra och jag är av vissa anledningar borta hela denna vecka men de är ändå väldigt förstående!Red ju för övrigt kurs idag vilket gick bra, men vi gjorde inte lika mycket som förväntat. Jag fick mest bara rida runt, runt, runt. Visst är det nyttigt och han vill väl att jag ska göra det i typ ett halvår innan vi går vidare, men något varv i ökat tempo hade vi väl kunnat ta? Jag kommer ändå inte kunna köra enbart sådan träning som han vill eftersom det börjar gå mot tävlingssäsong nu, äntligen!

Av Malin - 11 februari 2007 22:29

Jag känner mig ovanligt sugen på att gå upp klockan 7 imorrn! Då är det nämligen ridkurs som gäller. Vår "guru" kommer hit, vilket han gör ungefär en gång i halvåret så nu ska vi få feedback på det vi har gjort sedan sist. Det känns extra kul efetrsom min häst gick superbra när jag red idag. Får bara hoppas att det håller i sig till imorrn och att vädret blir något mildare. Ridhus är kalla nog som det är.

Av Malin - 11 februari 2007 09:16

Gårdagens festival alltså! Det är dumt om folk tror att man kommer med efterrekonstruktioner, men efter första genomlyssningen av låtarna hade jag faktiskt just Marie och The Ark som favoriter. Maries låt var så enormt fin, även om den inte ska vinna hela alltet. The Ark var precis lika rockiga som jag hade hoppats på!När de skulle välja ut "de fem", så tippade jag alla rätt och sedan blev det dessutom precis som jag hoppades! Jimmy och Jessica förtjänade 2:a chansen även om Jessicas låt egentligen var rätt seg. Nåja, nu vill jag bara se The Ark vinna i Globen också!

Av Malin - 9 februari 2007 22:18

Följande diskussion utspelade sig med en kund på jobbet idag:Han: Du har ju hela helgen på dig att se filmen.Jag: Nja, jag jobbar ju faktiskt, och på lördag är det ju melodifestivalen!Han: MELODIFESTIVALEN? Är du pensionär eller?? Sånt går ju inte att kolla på. *följt av en himla massa muttrande*Jag: Jamen, the Ark ska ju vara med...!Då fick jag nästan ett godkännande, men bara nästan. Jag ville inte i det läget erkänna att jag faktiskt är allätare av musik och även gillar de mer typiska schlagerlåtarna. Även om Andreas och inte Carola skulle ha vunnit förra året. Frågan är varför man i de läget inte bara kan kontra med nån lagom smart men ändå kul replik? Jag menar, han har ju knappast rätt, annars skulle halva sveriges befolkning bestå av just pensionärer!Blir för övrigt bara mer och mer nyfiken på ovan nämnda herrars låt. Lär väl ha alldeles FÖR höga förväntningar. Men scenshowen lär i vilket fall som helst bli lysande.

Av Malin - 9 februari 2007 10:49

Omnämndes i lokalblaskan idag, eller rättare sagt citerades. Åtminstonde var det väl det som var meningen, även om reporten hade ändrat mina ord litegrann och även lagt till en extra, omotiverad bokstav i efternamnet. Nåja, man får väl i alla fall vara glad att islandshästarna blir uppmärksammande även om det är synd att det blev så snabbt ihopkommet. Varför inte bara kontakta någon som man intervjuat och som kan få läsa igenom artikeln innan den publiceras? Är det av rädsla för protester eller något sådant? Vad jag vet är det inte så vanligt förekommande inom mediavärlden att de intervjuen handlar om får se den innan publikationen. Kungafamiljen är väl enda undantaget.

Ovido - Quiz & Flashcards