Alla inlägg den 1 februari 2007

Av Malin - 1 februari 2007 22:16

Inatt jobbade sambon natt, jag jobbade kväll så då mötte vi varandra i trappuppgången. Imorse blev jag härligt nog överraskad med frukost på sängen, innan han skulle sova och jag skulle upp och åka till stallet. Ikväll upprepade sig mötet i trappuppgången och imorrn kommer jag att ha åkt hemifrån innan han kommer hem för att sedan komma hem först på kvällen, och då är han iväg på hockeymatch.Det ovanstående är vad som händer när båda jobbar mer eller mindre skift och kommer i ofas. Det är tur att vi då och då lyckas pricka in längre ledigheter samtidigt också. Att ha såhär jämnt skulle inte funka - man ser ju knappt skymten av varandra. Men å andra sidan är det lite som när vi hade distansförhållande. Man lär sig snabbt att njuta av de stunder man får tillsammans. Inget ont som inte för något gott med sig!

Av Malin - 1 februari 2007 13:10

Lämnade ifrån mig min skrivare förra veckan. Jag har haft den i över två år tack vare att jag tagit hand om ridklubbens tävlingsanmälningar. Nu är det dock slut med det och jag har insett vilket behov jag verkligen har av en skrivare nu!Innan jag fick den jag har gick jag nämligen fortfarande i gymnasiet och när vi hade inlämningsuppgifter gick det snabbt och smidigt att skriva ut i skolan.Nu är det lite värre. Ska lämna in en sak först imorrn men fick nu åka ut till mina föräldrar och låna deras skrivare. Det är bara att hålla tummarna för att jag inte hittar något stavfel eller liknande nu. Det finns visserligen datorer på universitetet också, men jag är inte säker på att jag har några utskrifter kvar och vill inte heller riskera att sitta med krånglande dator imorgon bitti. Känns som det här var ett typisk exempel på saker man inte vet att man behöver förrän man blir av med dem!

Ovido - Quiz & Flashcards