Alla inlägg den 3 februari 2007

Av Malin - 3 februari 2007 19:38

Snart bär det av till några vänner för tv och spel-kväll! Lär bli lagom lugnt och trevligt. Egentligen var jag sugen på utgång men vad gör man då pengarna saknas? Min ekonomistatus är just nu att jag har cirka 100 kronor kvar på kontot. Mat betalas från ett annat konto så det är lugnt, men nöjen får jag ligga lågt med känns det som. Är kanske lika bra förresten. Imorrn blir det öltölt på Fors. Årlig tradition. Själv deltar jag dock i alla grenar UTOM öltölten. Och nej, det går inte ut på att supa. ;) Nåja, festivalrapport inkommer ikväll eller imorgon bitti beroende på tid för hemkosten.

Av Malin - 3 februari 2007 09:46

Nu har bidragen lagts ut på SVT:s hemsida så passa på att gå in och lyssna nu! Nedan följer mina första intryck:Elin Lanto: Lär bli en radiohit, men inget jag riktigt fastnar för. Jag har lite halvsvårt för hennes röst för melodin och låten i sig är helt ok. Kan nog bli en riktigt häftig show av det hela. ++Andersson & Gibson: Första intryck: Skön låt - lär spelas flitigt i min ipod! Kan dock få det svårt i det här sammanhanget och lär inte ha någon större chans i en europafinal heller. ++++ Anna Book: Klassisk schlager! Blev lite förvånad över att den var på svenska först. Med tanke på titeln hade jag av någon anledning fått för mig att det skulle vara på engelska. Passar dock Anna bra, lär också bli en ordentlig show. +++Addis Black Widdow: Jumbovarning! Bakgrundsmusiken var väl ok men sångerskans röst till det blev inte ett dugg kul - bara jobbigt att lyssna på! -Andreas Lundstedt: Finns risk att den kommer spelas flitigt på dansgolven framöver, i alla fall om han kommer bland de fyra första. Går han vidare gör han det troligen på grund av gamla meriter i kombination med ett showigt framträdande för låten i sig var inte något vidare! +Tommy Nilsson: Det låter som... Tommy Nilsson! I detta startfält lär han gå vidare. Fin låt men har nog ingen chans i globen. +++Sofia: Låtbeskrivningen hälften grekiska/hälften engelska gjorde att tänke: "åh nej, inte en till". Nåja, jag blev positivt överraskad, gillade det här! ++++Uno och Irma: Har alltid haft svårt för Uno och det är inte annorlunda idag. Är ändå helt lyssningsbart men inget jag tar till mig. ++Vad jag hoppas är: "Sofia" och "Andersson och Gibson" till Globen. "Anna Book" och "Tommy Nilsson" till andra chansen men det lär snarare bli de två sistnämnda som går vidare och sedan får de andra sex slåss om plats 3-4. De enda jag räknar ut totalt från början är "Addis..." och där hoppas jag verkligen att jag inte har fel! Får se hur betygen ändras när det framförs live ikväll då!

Ovido - Quiz & Flashcards