Alla inlägg under juli 2007

Av Malin - 19 juli 2007 20:41

VI var båda lediga idag men det har inte gjorts många knop för det. Får lite msådåligt samvete när jag ser den olästa tidningen. Men å andta sidan så måste man få ta det lugnt ibland. Speciellt sådana dagar när båda två vaknar med huvudvärk och det dessutom är mörka moln utanför fönstret!



Har ändå tagit en sväng ut till stallet för att rida men det gick inte något vidare med någon av hästarna utan båda gick bättre igår. Sen blir jag nog lite för ivrig med dem ibland samtidigt som jag inte rider för någon tränare just nu. Det är kanske inte den bästa kombinationen.



Sedan har vi kommit fram till att fölet ska få heta Hamingja, vilket handlar om lycka, konungamakt och sådant som jag har förstått det och det kan ju passa bra, speciellt eftersom det även låter fint!  

Av Malin - 18 juli 2007 22:54

Det är visserligen  jättekul att spela minigolf men det hade varit ännu roligare om jag kunde vinna över sambon nån gång. Vi har mötts i minigolf säkert fem gånger sedan vi träffades och han vinner varenda gång! Denna gång blev det 61-70 och då körde vi ändå snälla banorna. Det var helt proppfullt med människor dessutom, vi hade innan oroat oss för att det skulle vara stängt vid åtta men det hade vi inte behövt.



Som tur var fick vi sedan trösta/fira med mjukglass i hamnen. Nynäshamn är mysigt på sommarkvällarna! Det märks dock att det är mycket turister. Såg dessutom en båt som jag inte hade tackat nej till. Den var lika stor som ett hus och väldigt lyxig inuti också misstänker jag!

Av Malin - 17 juli 2007 20:59

Jag jobbar ideellt i en förening. Problemet är att det inte finns några som tar tillvara på mitt, och andras arbete. Det dyker helt enkelt inte upp folk på de aktiviteter som anordnas - vad gör man då?



Nyss skickade jag ut ett sk "nyhetsbrev" till de mailadresser som jag hade. Jag vet inte om det kan uppfattas som påträngande men om folk inte känner till aktiviteterna över huvud taget så är det lite svårt för dem att dyka upp. Kan anta att ett problem är att klubbens tidning inte har getts ut på ett halvår. Vissa kollar nätet men absolut inte alla.



Sen så får jag klaga lite på skolan när jag ändå är igång. Jag vill kunna planera framtiden någorlunda men än finns ingen som helst info om när terminen drar igång i höst, eller för den delen slutar i vinter. Vi planerar att åka på skidresa och sen får jag anpassa studierna efter det om inte annat. 

Av Malin - 16 juli 2007 20:56

Såg filmen om henne nyss, eller ja, försökte i alla fall. Det hände i stort sett ingenting utom att man fick följa intrigerna i hovet och se hur synd det var om henne. För ja, det var synd om henne, fick inte vara ensam någon gång utan hade hela rummet fullt med hovdamer som skulle hjälpa till att klä på henne, plagg för plagg.



Sedan får hon skulden för att hennes man inte är intresserad av henne. För det är hennes skyldighet att få till, eller som de uttrycker det i filmen; producera, en arvinge.



Orkade dock inte se klart den, jag VET att det slutar med halshuggning ändå. 

Av Malin - 16 juli 2007 17:32

Vi skulle som sagt cykla ut och bada idag. Vi skippade dock grillen men tog med oss handukar och badkläder och gav oss iväg. Framme var det hur vackert som helst. Klarblå himmel, fin strand och klart vatten. Visst ser det härligt ut?



Problemet var dock att när man doppade tårna i vattnet var det inte alls lika härligt. Isande är ett ord som bättre beskriver känslan. Visst var det varmt i luften men havet hade uppenbarligen inte riktigt hängt med. Jag nöjde mig med att ligga och läsa men sambon var modigare - han till och med tog ett par simtag!



Cyckelturen avslutades med glass på lejonet och björnen. Hamnbryggan i Nynäs som de precis har byggt passade utmärkt för att avnjuta denna.  

Av Malin - 16 juli 2007 13:56

Plockade blåbär i förmiddags och tog nyss ut en nybakad blåbärspaj ur ugnen, mums!



Att jag mådde skit igår berodde på migrän vilket gjorde att jag sedan låg däckad hela dagen - inget jobb för mig där inte.



Idag mår jag dock bra, solen skiner och snart blir det att cykla och bada. Vi tar nog med oss en engångsgrill och grillar lite till lunch också. Kommer nog bli en rätt bra dag det här! 

Av Malin - 15 juli 2007 11:39

Det enda jag drack igår var ungefär två cl likör och jag mår sämre än jag brukar göra. Vet inte om det är en vanlig förkylning eller dyligt. Febrig och ont i huvudet har jag. Kan även ha och göra med att det är VÄLDIGT varmt i vår lägenhet! Nu ska jag dock släpa mig ut till min mor för att jobba ett dygn i sträck ungefär - väldigt lockande!

Av Malin - 14 juli 2007 23:25

... men väldigt trevligt ändå. Anna med kille dök upp här vid halv sju eller så. Då blev det Taco för hela slanten och eftersom solen fortfarande sken då så åt vi på balkongen.



Efter det sprang jag runt och velade om kläder då tanken var att vi sedan skulle ut. Insåg att favoritkläderna ligger kvar i sommarstugan, mycket smidigt! Film skulle det ses på, och valet föll på highschool-rullen Johnny Tucker must Die!. Den dög som en lättsam lördagsunderhållning då man är flera som ska titta tillsammans, men speciellt bra var den inte egentligen utan den levde istället mest på pinsam humor.



Då filmen var slut var väl tanken att vi skulle fixa till oss lite och sedan försvinna ner till sjökrogen. Vid detta laget hade båda killarna dragit, hem respektive till jobb, medan vi tjejer istället hade fått förstärkning av Madde! Ingen av oss orkade dock röra sig ur soffan och när regnet dessutom öste ner så avblåstes utgångsplanerna. Skönt! Jag är nämligen rejält trött och har festat lite för många lördagar i rad nu känns det som! Grekland, midsommar, nynäs och bröllopsfest blir tillsammans ett antal skapliga fester så jag kan stanna hemma med gott samvete. Nackdelen med att var här är att jag får städa imorgon också.... puh! 



Nu längtar jag  mest till sängen - god natt!

Ovido - Quiz & Flashcards