Alla inlägg under augusti 2006

Av Malin - 14 augusti 2006 10:58

Var över en vecka sen senast men nu bär det av till stallet! Ska bli skönt att komma ut. Känner mig dessutom friskare nu så det är ju trevligt! Assa kom ju dock aldrig hem efter visningen utan hon fick åka iväg på betäckning istället. Till Hrannar!

Av Malin - 13 augusti 2006 21:45

Fick en smått dramatisk hemresa från jobbet alldeles nyss. Småtrött, med lite huvudvärk och dessutom rätt blöt då det ösregnade så sätter jag mig i bilen och ser fram emot att köra hem, lugnt och försiktigt. Det börjar visserligen bra men efter sisådär 1 km så smäller det plötsligt till och sedan sitter förarsidans torkarblad på sniskan och dinglar för sig själv. Det vara bara att försöka att se vägen någorlunda och sedan rulla in på närmsta busshållplats för att försöka mecka dit den igen i regnet. När jag fått dit den och den verkar fungera ok så fortsätter jag. Dock händer samma sak igen efter cirka en mil. Som tur var avtog regnet strax efter det så jag behövde bara använda bladen mkt sparsamt och lyckades därför ta mig hem utan att samma sak inträffade en tredje gång.Allt känns dock bättre nu, huvudvärken har släppt, fått byta om och sitter och äter lite mackor. Är annars nöjd med dagen då hästen lyckades höja sin bedömning en del vilket vi är mycket nöjda med!

Av Malin - 13 augusti 2006 06:53

Var tänkt att sambon skulle med till strömsholm men nu är han smittad av min förkylning och är typ dödssjuk så jag får nog åka själv. Får poppa hög musik i bilen istället. =)

Av Malin - 12 augusti 2006 21:54

Sådärja, nu syns golvet igen! Jag kan alltså återgå till att ladda upp islandsbilderna. Synd bara att jag inte har orken att beskära dem snyggt, lägga på ramar etc. Skulle kanske varit mer motiverad om inte många av dem blev så mörka och dåliga. Då har jag ändå en relativt ok kamera tror jag. Fyra mp och ska enligt tillverkarna vara bra för aktivt folk. Dock klarar den inte ta snygga biler annat än i starkt solsken och det var det inte mycket av medan vi var bortresta. Kollade på lite bilder från 2001 då jag var på Island och fotograferade med en gammal vanlig hederlig kamera och förvånandsvärt nog är bilderna bra mycket skarpare och klarare i färgerna. Undrar om mina digitala bilder kan bli snyggare vid utskrift kanske? Tänker påa tt man i alla fall får en snygg yta och att de dessutom blir i mindre format. Testade för övrigt att få igång min stackars mobiltelefon (som ju fick ett litet bad för över en vecka sedan. Den har legat på tork sedan dess men jag har troligtvis haft en extrem otur då den tyvärr inte har hoppat igång. Trist då jag har hört att många andra inte haft några problem alls när deras mobiler har torkat. Tur att min gamla 5100 fungerar någorlunda i alla fall! Den är visserligen extremt seg i knapparna och har dåligt batteri när det handlar om samtalstid. Den tål dock vatten och att tappas i golvet så den är förlåten!

Av Malin - 12 augusti 2006 21:21

Jag har de senaste två timmarna suttit här och försökt motivera mig själv att packa upp min resväska som just nu täcker större delen av vår hall. Helt omotiverad känner jag mig just nu men jag måste göra något åt detta!Samtidigt tänkte sambom passa på att rensa min dator så den lär väl inte gå att använda nu på ett tag ändå - brukar bli rätt segt när man kör städprogram.Dagen har även i övrigt gått i seghetens tecken. Vi hade tex tankarna på att ta en promenad nu på kvällen men det blev det inget av med. Kanske lika bra då båda känner sig allmänt krassliga.

Av Malin - 11 augusti 2006 20:46

Vår lilla pålle lyckades ta sig in i stamboken idag. Inte på några förstaklass poäng men i alla fall ett slutresultat på över 7,80! Enligt ryttaren kändes hon dessutom lite trött så känns hon frächare till på söndag då det är en öppen visning så kan det nog höjas en del. Så skönt med dessa öppna visningar; man rider tre och tre och poängen kan endast höjas - ej sänkas!Inte heller jag har kännt mig så fräsch idag, fortfarande förkyld och efter lunch kom dessutom en huvudvärk smygandes. Somnade i stolen och är numera knallröd i ansiktet vilket gjorde att jag kände av lite solfrossa på vägen hem. blev sallad fårn pizzerian till middag men den lyckades jag inte ens få i mig, mycket ovanligt för att vara mig men jag har i alla fall en fin matlåda till jobbet imorgon då. Blir två timmar extra jobb då för att kunna vara på Strömsholm under större delen av söndagen, känns lite småjobbigt - men det funkar! =)

Av Malin - 10 augusti 2006 22:27

Nåon sa till mig för ett tag sedan att "sova får vi göra när vi är gamla" och just nu känns det som jag får leva upp till det rätt rejält. Istället för att få extra mycket sömn, som jag borde nu när jag är förkyld så blir det minimalt. Skälet till att gå upp tidigt imorgon är dock roligare än det idag. Imorgon ska nämligen vi åka till strömsholm och heja på ett av våra ston (som jag tränade och tävlade lite i våras) som skall avelsbedömas där! Hon är ett sexårigt skimmelsto som kom från Island för 1,5 år sedan. Ska bli väldigt roligt och spännande och jag är redan rejält nervös. Får vara glad att det inte är jag som ska rida i alla fall - då skulle jag inte få någon sömn alls i natt misstänker jag. De som visar henne tar dessutom hand om i stort allt runtomkring också - känns riktigt lyxigt att få det så för en gångs skull även om jag samtidigt gillar att vara involverad!

Av Malin - 9 augusti 2006 21:18

Gick imorse upp klockan tre isländsk tid (kl 5 svensk tid) för att hinna till flygplatsen. Landade här hemma vid ettiden och har tagit det rätt lugnt sedan dess. Lyckades dra på mig en rejäl förkylning och det är ju mindre roligt. Själva resan har varit superbra i övrigt, trots att medeltemperaturen har legat på cirka 11 grader. (vinterjacka och gummistövlar kom väl till pass!) Man åker ändå inte till just det landet om man vill ha sol och bad. Är det däremot storslagna naturupplevelser, trevliga människor och vackra hästar du söker så är det helt rätt resmål. Börjar känna mig lite som en reklammänniska eller något sådant men det är svårt att låta bli. VI tog tex en bilresa upp till norr och passade på att se:*Djupa fjordar och slingriga vägar hela tiden. - Bilden i början är tagen en bit utanför utanför Akureyri som är Islands näst största stad.*Mývatn - Sjö som formats av bland annat lava och är minst sagt speciell. *Dimmuborgir - Även här har naturens krafter varit framme och skapat en värld av stora lavaformationer.*Hverir - Nordlandets motsvarighet till geysir, men med bubblande lergrytor och ånga istället för geysrar. *"blue lagoon of the north" - som det låter, en blå lagun, men lite mindre och mer naturlig, dock lika varmt! Nu ska jag snart försöka sova då jag jobbar morgonpasset imorgon. Inte kul då kroppen tycker att klockan bara är sju.

Ovido - Quiz & Flashcards